Pages

Wednesday, May 26, 2010

CUTI-CUTI MALAYSIA - PANGKOR


Hujung minggu yang lepas kami sekeluarga menyertai family day anjuran pejabat saya ke Pualau Pangkor, Perak. Percutian selama 3 hari 2 malam di Pangkor Island Beach Resort. Seronok dan penuh dengan aktiviti pantai. Tambahan seronok kerana Pangkor Island Beach Resort ni mempunyai Jeti & pantainya yang sendiri (private jetty & private beach). Ia memudahkan pengunjung kerana tidak perlu bersesak dengan pengunjung dari resort yang berlainan.

Cuma yang susah sikit pun sebab kita bersama anak-anak yang masih kecil. So pergerakan agak terbatas dan barang yang perlu dibawa pun agak banyak. Nasib baik pergi ramai-ramai. Bolehlah bantu membantu. Sewaktu perjalanan pergi, bos tolong bawakan 2 luggage saya hehehe.. terima kasih bos.

Resort tu pun ok, cantik. Kami sampai pun disambut oleh kakitangan resort beserta nyayian-nyayian. Permandangan dari resort pun sangat cantik. Apa yang kurang menarik adalah, resort tersebut dibuat seolah-olah khas untuk foreign tourist. Surau tak da. Sejadah lagilah tak da kalau surau pun dah tak da.Toilet host pun tak da. Nasib baik ada arah kiblat dalam bilik. Kami datang atas program family day, so akan ada aktiviti solat berjemaah, qiammullail etc. Tapi tak dapat diadakan kerana tiada tempat. Pada hari kami sampai barulah dia kata ada peruntukan bilik untuk tujuan tersebut. Tapi untuk maghrib dan Isyak tak boleh guna bilik tu, hanya untuk subuh sahaja.

Dan resort tu banyak lalat. Mungkin musim hujan menyebabkan lalat banyak. Tapi agak kurang selesa kerana lalat tersebut terdapat di setiap bilik penginapan. Dalam bilik saya je ada lebih dari 5 ekor lalat. Yang menariknya, resort tu adalah tempat singgah burung enggang (hornbill). Bukan setakat hornbill, monyet & burung merak pun berkeliaran dalam resort tu.

Apa pun percutian kali ini amat menarik & seronok. Dibawah ni antara gambar-gambar kami sepanajng kami disana.






kredit buat mudme (tukang amik gambaq) http://www.underoneroof-fg.com/


Fikir-fikirkanlah...

2 comments:

izahdaut said...

peeh..best tu..cemana budak kecik naik boat? ok?

CERITAKUASN said...

bessttt.. ok jer pae. Aiman duk tido jer. cuma yg seriau skit tang naik bot. nk melangkah ke bot tu, sbb kita dukung baby.. the rest just fine..

Related Posts with Thumbnails