Pages

Thursday, May 13, 2010

ANAK TERBUANG


Hari ini aku dilahirkan
Dari pintu rahim seorang perempuan
Belum sempat keluar tangisan
Dengan kejap mulutku ditekan

Meronta aku mohon bantuan
Lepaskan aku tolonglah kasihan
Kenapa begini kau perlakukan
Setelah aku kau lahirkan??

Bukankah aku darah daging mu
Bukankah engkau adalah ibuku

Apa kesalahan ku?
Apa kesilapan ku?
Apakah dosa ku?

Adakah aku yang bersalah?
Sehingga aku kau lahirkan?
Adakah aku pembawa malang?
sehingga aku sanggup kau buang?

Belum sempat nikmat ku rasa
Dengan rakus kau cabutkan nyawa
kalau ini nasib yang ku terima
Sungguh tak mahu aku menjenguk dunia

KAU CAMPAK AKU
KAU BUANG AKU
KAU TINGGALKAN AKU
KAU BUNUH AKU

Tapi sebelum aku mati
Antara kita ada janji
AKAN KU TUNTUT WALAU KAU MATI


Fikir-fikirkanlah...

Nukilan ana

No comments:

Related Posts with Thumbnails