Pages

Monday, December 6, 2010

SELAMAT TAHUN BARU

Assalamualaikum w.b.t


Selamat menyambut tahun baru
Untuk semua muslimin muslimat
Selamat menunaikan azam baru
semoga dah tertanam segala amanat

Setahun berlalu tanpa sedar
Segala yang berlaku kian pudar
Tangis dan tawa semua dilakar
Dosa pahala tak dapat digambar

~~~~~~~~o~~~~~~~~~~~~
Tahun-tahun kebelakangan ini
Warna hidupku hanya untuk mereka
Merekalah pelakarnya
Mereka jugalah pewarnanya
Kehidupan mereka adalah cermin kehidupan ku

Tahun ini,
Kalian banyak berduka
Tubuh lemah diserang sakit
Tak tahan kamu menangkis
Ibumu jua yang menahan tangis

Aku sendiri jua lemah
Lemah semangat
Lemah segala
Aku sekadar mampu berdiri
Dengan gigil segala sendi

Kini aku mengumpul kudrat
Untuk aku terus melangkah
Menongkah arus ditahun mendatang
Agar aku terus tabah
Demi menceriakan hari-hari mereka

Ya Allah,
Engkau bantulah aku
Dalam setiap langkahku
Dalam setiap perilaku ku 
Dan tutur bicaraku

Ya Allah,
Engkau bantulah aku 
Dalam aku menyusun kehidupanku
Demi sebuah kehidupan yang lebih bermakna

Ya Allah,
Engkau murahkanlah rezeki kami
Setelah Engkau panjangkan hidup kami
Bagi kami menempuhi tahun yang baru ini...

Semoga hati-hati kami ini, akan tetap tenang berada didalam agamamu
Amiin Ya Rabbal'alamin...




Fikir-fikirkanlah...

No comments:

Related Posts with Thumbnails