Pages

Friday, July 16, 2010

MADAH BERHELAH

"Taatilah kepada aku selagi aku taat kepada Allah. Sekiranya aku menyeleweng atau melanggar perintah Allah jangan taat kepada aku. Tentanglah aku sehingga aku kembali kepada hukum Allah."

Ucapan Sayidina Abu Bakar as-Siddiq ketika dilantik menjadi khalifah, selepas wafatnya baginda Rasulllah s.a.wFikir-fikirkanlah...

Diambil dari http://www.ittutor.net/forums/index.php?showtopic=35290 - Panduan memilih pemimpin

Harga barang naik lagi
Rakyat semua tak puas hati
Bising sana bising sini
Tapi 'diorang' buat tak reti

Harga barang naik lagi
Semua benda tarik subsidi
Kerajaan kata depa rugi
Suruh rakyat berdikari

Harga barang naik lagi
Peniaga dah kira untung rugi
Pengguna juga yang gigit jari
'Orang atas' terus tarik tali

Hari ni petrol, gas dan gula
Esok lusa tak tau cerita
'Diorang' kata naik sikit saja
Jimat cermat amalan mulia

Anjur kempen berjimat cermat
Iklan beli barangan Malaysia
Rakyat sebelum ni tak cukup berjimat?
Tak cukup cermat or sengaja dipersia?

Ini lah Malaysia negaraku tercinta
Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan
Apa nak buat terpaksa terima
Rakyat kebuluran, selamatkan 'kerajaan'


Fikir-fikirkanlah.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails