Thursday, June 10, 2010

LOGHAT PAHANG


Salam semua. Hari ni tetiba terase nak buat entri pasei loghat pahang. Bukannye ape, minggu lepas koh balik ke kampung koh di lepeh. Balik sebak apok komeh buat kenduri kesyukuran. Biasalah, kalo doh balik ke beloh sana tuh.. cakak pun loghat sana lah. nok pulok kalo doh berkumpul anok beranok kome nih. Sampei koh terlupe yang suami koh tak berape nok paham hehehehe.

Segala jenih ayat keluo. Banyok juge perkataan yang doh lame tak dengor diperdengorkan semula. Antarenye; belebas, berbimbo, bertaki dan segalanya. Hubby pun asyik duk "Ha apa? ha apa?.." hehehe seronok juge sekali sekale dapat berkumpul macam ni. Kita tunggu raye nanti ye.. Tahun ni turn Pahang ;-)

Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pulok tempat lahir huhuhuu

Fikir-fikirkanlah...

5 comments:

Cak Lam said...

...rumoh sekarang dah tak ade 'belebas'...hehee

CERITAKUASN said...

hehehe ghumoh komeh ade lagi. mana taknye.. ghumoh kayu :-)

izahdaut said...

berbimbo mendek weh? eh bahasa ape korang cakap ni..kahkahkah...ana ayat aok atas te ade saloh lagi...kadang2 kalo boleh jadi ame..berkumpul jadi berkumpe..beringo..rayat..paneh..seteh..seneh..senuh..heheheee

CERITAKUASN said...

hahahahaa pae.. nk buat camne.. ame menaip de lepeh kompom mmg cakak lepeh te lah.. eneh de seneh, tercampo juge lah kolumponye teh.. hehehehe

tp ame brcakak dgn aok mmg tak mboh cakak lain doh huhuhu tp aok lg pekat dr koh dok? ;-)

izahdaut said...

memang la..ame ade pekat relong te mcm wan kameh te lagi la pekatnye..sampe tak paha entok nyeh..kameh bantei suke je ke die..lame doh tak balik lepeh ...huwaaa winduuu

Related Posts with Thumbnails