Friday, February 27, 2009

Pendam rasa

Semalam adalah hari yang penuh dengan perasaan (expressi dirimu). Awal pagi lagi aku dah mahu mengalirkan air mata. Hati terasa sedih sangat bila melihat emak mendodoikan anak ku. Pagi itu aku bersarapan pagi. Alhamdulillah ada emak untuk memasakkan aku sarapan. Kalau tidak, seharianlah aku tidak menjamah makanan. Semalam pun aku tidur dalam kelaparan dan kepenatan. Aku turut tertidur selepas aku menidurkan anak ku. Badan terasa penat yang amat. Masakan tidak!! 2 minggu berturut-turut aku terpaksa mengendalikan program dihotel.

----- perenggan ini perlu dipadam bagi mengawal desas desus yang berlaku -----

Setelah apa yang berlaku dan banyak kali berlaku... kini aku nekad! aku perlu mengorak langkah yang baru. Aku akan berhenti mengayuh disini! Ya Allah Ya Tuhanku.. Engkau bantulah aku insan yang lemah ini. Aku rasa ditindas dan dianiaya ya Allah....


kepada ibuku... terima kasih kerana engkau hadir dalam hidupku. Dan tanpa jemu engkau membantu ku.

Inilah cerita aku...

7 comments:

Anonymous said...

sabarlah ana...
setiap mslh pasti ade pnyelesaiannye..
bsyukurla masih ade ibu disisi..

Alhafiz said...

sabar lah kak ... jangan macam tuh ... itu kira ok lagi ... saya nih lagi lah cedihnyerrr.. jauh nun di sempadan siam sana ... nak dengar suara pun susah kak... bersyukur dan tabah ja lah ... ka papa hal just Buzz ma k.. kak .. dah ada blog ni .. rasa malas lak nak buat kerja heheh

Anonymous said...

sabar ana...apa yg terjadi pasti ada hikmh dsebliknya.."ALLAH xkan uji org yg xmampu terima ujianNYA"

Mizwar said...

"Bila engkau memandang segalanya dari Tuhanmu, yang menciptakan segalanya, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit hatimu, yang membuatkan keinginanmu terhalang, serta menyusahkan hidupmu... Pasti akan damailah hatimu, kerana masakan ALLAH sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia... Bukan ALLAH tidak tahu deritanya hidupmu, retaknya hatimu, tapi mungkin itulah yang DIA mahu kerana DIA tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan Nya..."

"Berilah hatimu hanya untuk Allah, pasti Allah temukan padamu pemilik terbaik. Hamparkan masamu seluasnya hanya untuk Allah, pasti Allah aturkan seluruh kehidupanmu sebaik-baiknya!"

"Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu, Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu, Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, maka Dia merancang sesuatu yang lebih Baik Untukmu. Oleh itu, sentiasalah bersangka baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun... Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya. ."

ASN SURVIVOR said...

terima kasih semua.....

SURVIVOR said...

halamak perenggan sensor yg nk bca sgt tuhh...hehe

ASN SURVIVOR said...

hahahaaa... tak bleh tak bleh... bahaya. Keadaan hampir tidak terkawal ;-)

Related Posts with Thumbnails