Pages

Monday, February 23, 2009

Kerja

Hari ni duk rasa macam malas nak bekerja. Biasa lah hari Isnin. Kalau jumaat terasa seronok sebab esoknya boleh bercuti. Tambahan pula bila mengenangkan esok ada program Accounting & Auditing for Islamic Finance Institutions. Program selama 2 hari di Hotel Nikko, Kuala Lumpur. Maka bertambah-tambahlah malasnya. Teringat pula pada sahabat yang berhenti kerja jumaat lalu. Apabila terbaca emel terakhir yang diberikan terasa sayu pula hati ini.

Dalam hati masih ada rasa nak berhenti dan mencari rezeki ditempat lain. Malangnya rezeki masih ditentukan Allah untuk berada disini. Bilalah agaknya dapat lari dari sini. Aku masih belum puas! Aku masih belum jumpa apa yang aku cari. Aku tak seronok berada disini. Walaupun hati tak suka, tapi aku tetap menunaikan tanggungjawab yang diberikan kepada ku.

Rasa kurang berpuas hati dengan pengurusan, pengarah... semuanya ada. Pendam rasa.. luahan rasa. Semuanya berkenaan dengan rasa. Hari-hari duk mendengar keluhan rasa. Keluhan sendiri dan keluhan orang lain. Semua ini menambahkan lagi rasa nak berhenti. Huhuhuuuu....

Namun yang pasti.. aku masih disini.


Inilah cerita aku...

No comments:

Related Posts with Thumbnails