Pages

Monday, May 18, 2009

Rintihan Hati


Ikut hati mati
Ikut rasa binasa

Apa yang aku ikut sekarang?
Apa yang aku buat?
Apa yang tinggal untuk aku?
Apa akan jadi pada aku?
Apa tindakan aku?
Apa yang perlu aku buat?
Ya Allah ya Tuhan ku..
Bantulah aku
Berilah aku panduan
Berilah aku hidayah

Aku mati
Aku sendiri
Aku mati.......

Adakah ini ketentuan ku?
Adakah ini kehidupan ku?
Adakah ini jalan ku?
Adakah ini balasan untuk ku?

Kenapa begitu berat ujianmu?
Aku sudah tidak mampu ya Tuhanku
Aku kalah
Aku lemah
Aku menyerah
Aku mengalah

Adakah boleh untuk aku tarik diri?
Sedangkan yang lain masih berdiri?
Tapi yang lain semua menunding jari!
Menunding kearah aku yang kerdil ini

Aku sedih
Aku menangis dalam sunyi
Aku menangis dalam sepi
Aku ingin lari!
Aku ingin lari!

Bantulah aku ya Allah
Bantulah aku ya Allah
Bantulah aku ya Allah
Bantulah aku ya Allah

No comments:

Related Posts with Thumbnails