Pages

Thursday, May 14, 2009

Kunci Kebebasan


Adakah ia lambang kebahagian atau bermulanya kehancuran?

Berdasarkan apa yang berlaku, ia adalah permulaan satu lagi titik hitam dalam sebuah kehidupan.

“Nekad! Berpisah!” “Berikan kamu kebebasan. Bukankah itu yang kamu mahukan?!”
“Jangan dihiraukan lagi sakit pening”
“Batu api!!” “Lihatlah dari kedua belah pihak. Kenapa selalu bertanggapan negatif?”
“Batu api!!” “Cuba letak dirimu ditempatnya! Apa yang kamu rasa?!”
“Batu api!!” “Jangan porak perandakan!!”

Kini..
Tiada lagi gelak tawa
Tiada lagi gurau senda
Yang tinggal hanya kenangan berbisa

Semuanya demi sebuah kebebasan
Bebaskan aku!
Bebaskan aku!
Indahkah bebas tanpa landasan
Indahkah bebas tanpa batasan

Jangan kongkong aku!
Jangan tanya peribadi aku!
Ini hidup aku!
Ini jalan aku!
Biarkan aku dengan caraku

Aku tak perlukan kamu
Aku mampu sendiri
Bebaskan aku
Bebaskan aku

Kini kebebasan berada di tangan!
Apa lagi yang kamu mahukan?!
Apa lagi yang kamu taruhkan?!

Sudah menjadi lumrah kehidupan
Kamu terima satu kemahuan
Akan hilang satu keperluan

Muhasabahlah diri dalam setiap detik perjalanan
Diri tak mampu berdiri tanpa bantuan
Diri tak mampu teguh tanpa pertolongan


Fikir-fikirkanlah...

No comments:

Related Posts with Thumbnails