Thursday, April 30, 2009

Bro Hafiz



Hadir mu menceriakan
Lahirmu membahagiakan
Katamu mengembirakan

Engkau mudah didampingi
Engkau gemar menasihati
Engkau tahu apa yang pasti ;-)
Engkaulah tempat rujukan kami

Kami senang akan kata mu
Kami suka akan tingkah mu
Kami leka dengan cerita – cerita mu

Cita mu besar selebar lautan
Impianmu tinggi mendongak langit
Susun langkahmu biarkan tampan
Agar jalan mu indah, tidakkan perit

Langkahlah sejauh mungkin
Gapailah setinggi mungkin
Engkau mampu berdiri teguh
Kekal kukuh sebagai penyuluh

Doaku buat mu,
Jadilah benih yang baik dan subur
Berharga lebih dari permata
Biar dimana kamu berada
Semoga tumbuh subur melata

Ikhlas dari seorang kakak kepada adik...

8 comments:

mUaDZ said...

Pawa Kak Ana buat sajak ! Tabik ! kalo sy kuar cert agak2 leh wat sajak lg gempak x? haha...xdapek kot..keje skjap da nak lari.hehehe...

Shikin said...

Salam Ana,

Ana ni mmg ada bakat lah dlm tulis sajak2 nih. Hrp sgt dpt tulis something macam ana utk HAfiz tapi x semua org ada bakat kan....Anyway good writing.....

ASN SURVIVOR said...

Tau tak pe.. ia hanya bagi mereka yang benar-benar rapat dan memberi kesan dalam persahabatan ;-)

ASN SURVIVOR said...

Tq k.syikin...

kena polish lagi tu.. bakat terpendam, tenggelam dan terbiar lemas.. kekadang jer timbul. heheheee.. Tp yang tu mmg ikhlas utk hapis..

matmie said...

kak ana..
nnti 10 thn lg..
kita buat buku koleksi sajak2 nih tau..
tp bkn bwh cert la..
ehehehee...

ASN SURVIVOR said...

10 thn lagi harap masih boleh bersuara dan bernafas percuma.. alaaaa semua kisah sedih la mie..

podtim said...

anak kecil main api,
tebakar hati nye dgn cert,
akibat kasih takbertempat,
hilanglah aset yg dharapi,

p/s janji blkg hurup sama...bantai saje..hehe

lame btul tak bukak ini blog...
hiii kak ( melintas bwk botol itam plk leni)... :D

ASN SURVIVOR said...

Hai tim.. lama tak jumpa. Botol bersaiz besar lak ker?

Related Posts with Thumbnails