Pages

Thursday, March 5, 2009

KL BANJIR


Hari ini berita yang dipaparkan didalam surat khabar rata-rata berkenaan banjir kilat yang melanda Bandaraya Kuala lumpur pada hari selasa yang lepas. Hujan lebat yang turun bermula lewat tengahhari pada hari tersebut mampu membanjiri KL sedalam lebih 3 kaki. Beratus dan mungkin beribu orang terperangkap dalam kesesakan lalulintas kesan daripada banjir tersebut. Dan aku adalah orang yang turut terperangkap dalam jem yang memakan masa berjam-jam.

Hari tersebut adalah hari terakhir program kami di Hotel Istana Kuala Lumpur. Kira-kira pukul 4 ptg hujan turun dengan lebat. Bilik program terletak di Ballroom level berhampiran dengan lobi belakang. Jadi aku boleh mengetahui keadaan cuaca diluar. Tapi tak terfikir pula aku yang KL boleh banjir seteruk yang telah berlaku. Pukul 5 program tamat dan kami mengemas seperti biasa. Pukul 5.45 ptg kami bertolak dari hotel. Kereta kami menuju masuk ke jalan Tun Razak. Baru sampai di depan menara apa ntah yang ada RHB bank tu kami dah sangkut dalam jem. Pelbagai telahan kami utarakan. Bertambah pelik apabila lihat pembonceng motosikal pun ada yang buat U turn. Dalam tempoh 15 minit kereta tidak bergerak walau seinci!

Segala topik dah dibincangkan sehinggakan kering idea untuk berbual. Nasib baik juga hari itu kami berempat. Jadi banyak jugalah orang untuk menyumbangkan idea. Habis tajuk untuk dibualkan, masing-masing menelefon. Cari topik perbualan dengan orang lain pula.. hahahaa... bosan tahap tuuuuutttt.... Kebiasaannya tak sempat nak membaca papan tanda yang diletakkan di sepanjang jalan. Tetapi hari itu semua habis dibaca. Siap baca nombor plat kenderaan lain. Bunyi kipas dalam terowong pun sempat nak didengar dan ditegur. Paling mencuit hati apabila terlihat pemandu teksi berkaraoke seorang diri didalam teksinya. Berkaraoke menggunakan microphone!! Dia menyanyi sambil cermin tingkapnya dibuka. Kami terperangkap selama 3 jam sebelum dapat naik ke susur Akleh. Aku sampai di pejabat kira-kira jam 8.45 mlm.

Belum pernah dalam hidup aku terperangkap dalam jem yang begitu teruk didalam bandaraya Kuala Lumpur. Moral of the story.... kami semua yang berada didalam kereta tersebut merasakan untuk segera berpindah hidup di kambpung halaman. Serik untuk terus berada di bandar besar yang dinamakan KL ini.. hehehehe...

Inilah cerita aku...

6 comments:

Anonymous said...

laaa..kl banjir ke..nape xtau cter..ahaks..sbb duk jauh ngn kl kot...

CERITAKUASN said...
This comment has been removed by the author.
CERITAKUASN said...

org lain yang duk luar dari selangor pun bleh tau ;-) ... opis baru tak dak paper ker tim?

Alhafiz said...

Rupanya banjir... Kl semakin padat.. sampai air pun tak dapat nak lalu ... cukup lah wahai manusia. jangan terlalu lakus ... nanti oksigen pun dah tak ada...

moral of Comment : tak sanggup nak sangkut dalam Jem lagi

Anonymous said...

best wooo jem...
mcm2 bole ngutuk.. ngumpat.. merepek...
wakakakakaa...

CERITAKUASN said...

kita ada ngumpat ker mi? merapu jer kot hikhikhik

Related Posts with Thumbnails