Pages

Saturday, March 7, 2009

Demonstrasi Memansuhkan PPSMI 1


Semalam ayahku datang dari Pahang semata-mata untuk menyertai perhimpunan tersebut. Dia bermalam dirumahku dan mengajak aku untuk turut serta menyertainya. Aku dan suamiku menolak atas alasan anakku. Jadi, dia sekadar meminta agar kami menghantarnya kesana dan meminta agar menjemputnya setelah semuanya selesai. Kami bersetuju, dan merancang untuk pergi bersiar-siar di tasik Perdana dan membeli belah di Kuala Lumpur sementara menunggu ayahku nanti.

Oleh itu, tepat jam 9.00 pagi tadi kami telah bertolak untuk ke Masjid Negara atas tujuan untuk menghantar ayahku. Setibanya kami di Masjid Negara, aku melihat ramai polis ditempatkan di sekitar masjid atas alasan menjaga keamanan. Mereka yang ingin menyertai perhimpunan tersebut juga telah ramai berkumpul dimasjid. Melihatkan keadaan itu, aku dan suamiku menukar perancangan. Kami turut mahu menyaksikan perhimpunan dan demonstrasi ini. Secara tidak langsung, kami turut meramaikan bilangan mereka yang datang untuk tujuan tersebut. Ketika disana, aku sendiri teruja untuk turut sama berhimpun dan berarak. Tetapi mengenangkan aku membawa Afnan Mujahid, aku terpaksa membatasi penglibatan ku.

Aku mengambil peluang untuk mengambil sebanyak mungkin gambar yang menggambarkan suasana ketika itu. Agak ramai juga mereka yang datang membawa bersama anak kecil. Tetapi kebanyakkan mereka juga sekadar berada di masjid dan tidak mengikuti perarakan tersebut. Hadir untuk melihat dan memberi semangat. Disini aku tegaskan sekali lagi, ramai mereka yang membawa anak kecil sekadar hadir dan berada di masjid sahaja! Dan diingatkan juga, masjid adalah tempat yang telah dibenarkan dan diberi permit sah untuk berkumpul! Aku tegaskan 2 perkara ini kerana telah berlaku perkara yang tidak sepatutnya berlaku. Dan ia tidak langsung disebut oleh pihak media berkenaan perbuatan ini! Akan aku ceritakan berkenaan perbuatan tersebut dalam entri berikutnya.



Inilah cerita aku...

No comments:

Related Posts with Thumbnails