Pages

Wednesday, January 14, 2009

Perginya 2008

Hari ini sudah 14 hari kita meninggalkan tahun 2008. Tahun 2008 ini telah merakamkan pelbagai cerita dalam kehidupan ku. Suka duka tersemat kemas menjadi lipatan sejarah serta kenangan. Berikut adalah antara hari-hari penting aku dalam tahun 2008;

1. 14 Jan 08 - Hari pertama my hubby berorientasi untuk kpli-jqaf di IPIK. Dia mengajar di sek Keb Selayang Baru 1. Alhamdulillah dekat dengan rumah. Hanya 5 minit perjalanan dari rumah (tanpa jem). Dan kami pun tak terpisah ;-)

2. 22 Feb 08 - Mendapat berita gembira. Aku hamil 7 minggu!! Alhamdulillah terima kasih Ya Allah. Dan ini menjadi sebab yang kukuh untuk aku menarik diri dari ditugaskan ke luar negara. Nasib baik...

3. 1 April 08 - Secara rasminya syarikat berpindah kebangunan sendiri (4 tingkat di taman Melawati). Design karpet kt level 2 mengikut citarasa aku. (level akulah tu..) Seronok bila bos ikut pilihan kita... termasuk karpet kat bilik dia.

4. 28 Sep 08 - Aku melahirkan anakku Afnan Mujahid. Dapat merasakan sakitnya bersalin dan merasakan betapa besarnya pengorbanan seorang wanita yang bergelar ibu.

5. 19 - 21 Nov 08 - KLIFF 2008. Hari besar bagi setiap warga CERT. Terutama CERT event. Aku tetap hadir membantu walaupun hanya dipejabat (masih dalam pantang)

6. 20-21 Dis 08 - Perkahwinan kakak kesayangan ku. Hari bersejarah bagi dia. Tahniah long. Semoga berbahagia selalu dan tabah mengahadi hidup sebagai seorang isteri.

7. 24 Dis 08 - Permohonan ku gagal. huhuhuhuhuuuuu... Mungkin cerita hidupku bukan disitu. Aku pasrah atas segala yang ditentukan.

Tahun 2008 ini meninggalkan banyak kenangan. Perkara yang paling besar buat diri ku adalah aku dinaikkan pangkat sebagai ibu oleh Allah s.w.t. Ia banyak mencabar emosi da kesabaran aku. Hampir sahaja aku tewas. Setiap masa ada sahaja bisikan-bisikan yang melemahkan aku. Aku mohon kekuatan daripada Allah.... tabahkan diri ini.

Kewangan aku juga semakin kukuh. Alhamdulillah Allah murahkan rezeki aku. Aku dinaikkan gaji. Mungkin rezeki baby. Tapi yang pasti... sepanjang aku mengandungkan Afnan Mujahid, segala kerja aku dipermudahkan Allah. Urusan aku dengan client berjalan lancar. Segala puji bagi Mu ya Allah...

Selamat tinggal 2008. Dan aku masih diCERT...

Inilah cerita aku...

No comments:

Related Posts with Thumbnails