Pages

Wednesday, January 14, 2009

Geram

Semalam aku menerima panggilan daripada client yang mahukan post write-up. Aku berjanji dengannya yang aku akan emelkan write-up tersebut dalam minggu ini. Lagipun aku perlu dapatkan write-up tersebut daripada pegawai yang in-charge (yang pasti bukan aku). Dan pegawai tersebut baru sahaja berhenti kerja.

Awal pagi ini aku cari write-up tersebut. Hard copy, soft copy semua tiada! aku cek emel dia. Sepatutnya dia telah sediakan write-up tersebut dalam bulan Nov dan diberikan kepada semua strategic partner. Geramnya aku apabila aku tengok tiada langsung emel dia berkenaan write-up. Ini bermakna dia tak buat dan tak selesaikan kerja dia sebelum dia berhenti!!! Sakitnya hati aku..... sebab aku terpaksa sudahkan kerja dia dan sapu kembali segala salah dia. Bertambah lagi kegeraman ini apabila aku dapati terlalu banyak kesalahan dalam segala kerja dia.

Dari apa yang aku alami ini.. aku dah black list mereka-mereka yang graduate dari ipt P. Bukan aku saja nak kata.. tapi dah banyak pengalaman dengan produk keluaran ipta P ni. Semuanya bad experience. Kawan aku pun kata perkara yang sama. Dan yang pasti syarikat pun akan lebih berhati-hati sekiranya ingin mengambil graduan dari ipt ini bekerja.

Lagi satu pesan aku... bagi sesapa yang nak berhenti, pastikan kerja kita semua selesai. Kalau tak dapat nak selesaikan pun, tolonglah beritahu dan buatlah hand over task dengan teliti dan terperinci. Yang pasti keluarlah dengan imej yang baik :-)

Inilah cerita aku...

No comments:

Related Posts with Thumbnails