Pages

Saturday, November 12, 2011

HASIL MANIK: LAYAH PENGANTIN

Assalamualaikum.... Baru-baru ini saya telah pulang ke kampung bagi merayakan Aiduladha bersama keluarga. Secara sengaja saya diminta oleh adik saya untuk membantunya memanikkan 1 layah pengantin. Mungkin ada sebahagian pembaca sudah sedia maklum yang adik saya adalah seorang beader. Bagi peminat manik boleh melayari blognya http://www.marwadinni.com/

Pada asalnya saya memang minat dengan hasil manik dan menyulam. Pada waktu remaja-remaja dahulu (sekarang pun rasa cam remaja lagi hehehehe), saya pernah membabitkan diri dalam dunia ini. Namun apabila sibuk dengan pelajaran dan kemudian menempuhi alam pekerjaan, perkahwinan dan kini keibuan :-) Saya meninggalkan bidang tersebut. Disebabkan sejarah lampau yang cemerlang ;-) dia memberi kepercayaan kepada saya untuk memberi sentuhan dan mencurahkan idea bagi memenuhi kehendak sipemilik layah.

Saya mulakan dengan design yang sesuai untuk tampalan lace. Kemudian dicantikkan dengan tambahan manik. Namun, saya tak dapat habiskan jahitan disebabkan gangguan daripada hero-hero. So adik saya sudahkan denagn menyambung jahitan manik. So ini adalah hasil kerja kami berdua.. Insyaallah selepas ini saya akan kembali bergiat dalam dunia manik... I'll become a beader!!!

Selamat menjamu mata;





















Inner syria itu dijahit sepenuhnya oleh adik saya marwabeads. Untuk sebarang tempahan manik, anda boleh menghubungi kami ;-)


Fikir-fikirkanlah...

5 comments:

dear anies said...

aduh cantik nyer...

CERITAKUASN said...

Tq ;-)

Anonymous said...

Kak Ana,Muadz ni.kak x perasan kot saya comment kat last post yg lama tu..Nak mengundang ke walimah nanti..nak kasi kad..cmne nak kasi? Ingt nak pass kat opis Cert,rupenya kak da lama meninggalkan bumi bertuah itu..hehe..

Anonymous said...

patutlah, xde brokeband rupenye yer.. akak slalu gak dok jenguk2 blog ana nie, bersawang je! hehehe btw, jangan lupa buat kunjungan balas ke blog akak puanhazel.blogspot.com. (kak zack)

CERITAKUASN said...

Muaz ~ akak dah mintak no kat k.ct, tp tak dapat lagi. muaz sms akak ek. ni no akak 0193976012

k.z ~ thanks sudi lawat my blog. ok nanti ana lawat blog akak

Related Posts with Thumbnails