Pages

Friday, April 30, 2010

I'M NOT A LOOSER!!!!

Beberapa hari yang lepas, saya ada menonton tv channel 411 kot. Filem barat mengisahkan kehidupan seorang imej consultant. Dia membenci ayahnya dan dia benci kehidupan zaman silamnya (zaman kanak2). Dia kini hidup untuk dirinya tanpa memikirkan orang disekelilingnya. Dia merupakan bos yang tegas. Dia benci untuk berhubung rapat dengan orang luar. Sehingga pada satu ketika dirinya sewaktu kanak2 muncul dalam kehidupannya sekarang. Pada awalnya dia beranggapan bahawa ia hanyalah ilusinasi dan bukan sesuatu yg benar sehinggalah apabila kakitangannnya menyatakan yang mereka turut nampak kanak2 tersebut. Agak sedih bagi kanak2 tersebut apabila mendapati kehidupan dewasanya berbeza daripada apa yang dia impikan (ingin menjadi pilot, memiliki anjing & berkeluarga).

Kisah ini berkisarkan bagaimana dia membantu 'dia' di zaman kanak untuk kembali kezamannya. Sehinggalah pada penghujung cerita wujud pula 1 watak 'dia' di usia tua. 'Dia' yang telah tua mempunyai keluarga, anjing peliharaan, seorang pilot yang mempunyai kapal terbang sendiri. Semua yang dia inginkan pada zaman kanak2 dulu tercapai. Dengan gembira dia menjerit "I'M NOT A LOOSER!!!!!". Keesokan harinya dia telah menukar cara hidupnya. Berhubung dengan dunia luar, menghargai pekerjanya dan peluang yang ada padanya. Mencari jalan bagi mencapai impiannya dan bagi memastikan he's not a looser.

Saya amat tersentuh apabila dia menjerit 'I'M NOT A LOOSER' dengan riak muka yang amat gembira dengan tangan yang didepang seolah menadah kesyukuran yang tidak terhingga. Seronok bila mengetahui yang kita akan menjadi seseorang yang kita impikan. Oleh itu, bagi memastikan I'M NOT A LOOSER, saya perlu bekerja keras agar apa yang diimpikan tercapai.

Jangan putus asa & jangan lemah semangat!!!!! Teruskan berjuang bagi memastikan yang I'M NOT A LOOSER!!!!!!


Fikir-fikirkanlah...

1 comment:

Anonymous said...

[Oleh itu, bagi memastikan I'M NOT A LOOSER, saya perlu bekerja keras agar apa yang diimpikan tercapai.]

salam..ana...apa yang ana impikan sekarang? apa yang ana perjuangkan sekaarang?....
nape saya xder impianpun..saya hanya ikut arus kehidupan dan cuba menempuhinya sebaik mungkin pada hari tersebut....dhaifkah saya..kurang semagat kah sayanie ana...

hehhehehe...

-shafida-

Related Posts with Thumbnails