Thursday, December 31, 2009

Selamat tinggal 2009

Tahun 2009 sememangnya banyak merakamkan pelbagai nostalgia suka dan duka sepertimana tahun-tahun sebelumnya. Cuma kisahnya sahaja yang berbeza. Pelakonnya juga sama. Segalanya kini tinggal kenangan yang tidak mungkin diubah lagi. Semua yang terlakar dalam tahun ini akan menjadi sejarah. Jika disoroti kembali, kisahku kebanyakkannya berkenaan dengan permata hatiku Afnan Mujahid dan juga kisah duka keluarga yang menceritakan perihal adik beradik ku.

Pada bulan Februari Afnan pandai meniarap. Dan pada bulan Mei aku terpaksa mencari nursery dalam masa yang singkat kerana ibuku mahu pulang ke kampung untuk membantu adik-adikku berniaga. Pelbagai rasa bercampur ketika itu apabila memikir perkara tersebut. Pada bulan itu juga aku dikhabarkan berita bahawa aku telah mengandung 2 bulan. Berita tersebut dapat menggembirakan kembali hatiku ketika itu.

Pada Julai 2009 aku pindahkan Afnan ke nursery yang lain. Nursery berintegriti berhampiran dengan rumah. Nampaknya dia selesa dan serasi dengan sekolah tersebut. Kini kami masih menghantarnya ke sana dan dia amat manja dengan pengasuhnya. Tenang hati kami sebagai ibu dan bapanya. Pada bulan tersebut juga adik aku dijabkabulkan dengan pasangan pilihan hatinya. Perkahwinannya tidak membawa kegembiraan kepada kami sekeluarga malah kira direnung kembali, ia menjarakkan hubungan kami dengannya. Walaubagaimanapun kami raikannya seadanya.

November 2009 berlangsungnya Kuala Lumpur Islamic Finance kali ke-6 anjuran syarikat tempat aku bekerja. Program ini meninggalkan kenangan yang memang tidak akan dilupakan oleh setiap ahli keluarga CERT. Aku bekerja tanpa menghiraukan yang aku sedang sarat mengandung 7 bulan ketika itu. Sehingga aku terpaksa menanggung sakit yang bukan kepalang kesan dari beban kerja tersebut. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. Selesai program, aku diberikan laptop baru oleh majikanku. Terima kasih....

Bulan ini aku diberi khabar gembira berkenaan bonus dan sedikit kenaikan daripada majikan. Alhamdulillah Allah murahkan rezeki ku. Dan hari ini adalah hari terakhir bagi tahun 2009. Kini usia kandungan ku telah mencecah 37 minggu 3 hari. Aku hanya menghitung hari untuk menyambut kelahiran bayi ke-2 ku ini. Mungkinkah ia akan menjadi bayi tahun baru? hanya Allah yang tahu...

Selamat tinggal tahun 2009.. Fikir-fikirkanlah...

No comments:

Related Posts with Thumbnails