Pages

Thursday, January 15, 2009

BOIKOT

Heboh sekarang memperkatakan berkenaan serangan Israel keatas Palestin di bumi Gaza. Setiap kali berita pasti ada cerita mengenai serangan ini. Betapa kejamnya Israel!!! Musuh Islam laknatullah.. Saban hari rakyat palestin dibom. Dibunuh dengan kejam demi mencapai matlamat mereka dalam menghapuskan etnik. Satu dunia mengutuk perbuatam kejam ini. Malaysia tidak ketinggalan dengan turut melancarkan kempen boikot. Pelbagai emel yang aku terima berkenaan palestin dan kempen boikot. Berikut adalah jenama yang perlu di boikot:



Jika dilihat dari senarai tersebut... Banyak jugak yang aku sedang gunakan. Keluaran nestle memang banyak. Milo minum tiap pagi. Nestum kalau malas nak masak sarapan. Ais krim pun dah tak leh beli jenama nestle lah. Nasib baik barangan baby tak guna baby johnson. Tapi ada gak 1 set jenama tu kt umah (hadiah orang kasi). Dia pakai huggies... huhuhuhu... Semalam aku dah belikan dia pampers baru, pampers comfort. Harap yang ni tak de kena mengena dengan Israel. Nescafe pun banyak lagi kt umah. Hari tu tetiba teringin lak nak minum nescafe. Maklumlah waktu pregnant ari tu dilarang minum atas sebab kurang darah. Tu yang nak pulun lepas habis pantang ni. Stok maggie pun ada lagi... Maybelline, Scott, Koxxx... Waaaaaaaaaa.... banyaknyer barangan yang perlu diboikot ni menjadi kegunaan kuuuuu.

Boikot tu boikot juga. Tapi janganlah barang yang memang kita dah beli macam milo yang masih ada setengah tin tu dibuang terus. Semata-mata nak memboikot dan beli yang baru. Itu dah masuk dalam golongan yang membazir. So, habiskan lah yang ada dulu. Kemudian barulah beli jenama yang lain.

Sambutlah kempen 'Belilah Barangan Buatan Malaysia'

Inilah cerita aku...

No comments:

Related Posts with Thumbnails